ALEX SCHULMAN

1kommentarer

Alex Schulmans samtal med sin psykolog, haha sa klockrent!

Alex: Den där tavlan hänger snett.
Psykologen: Gör den?
Alex: Ja.
Psykologen: Hur ser du på det?
Alex: Hur jag ser på det?
Psykologen: Ja. Vad tänker du då?
Alex: Hur jag tänker inför att tavlan hänger snett?
Psykologen: Ja.
Alex: Jag tänker: "Den där tavlan hänger snett."
Psykologen: Okej.

(Tystnad)


Alex: Vad skulle jag tänka?
Psykologen: Nej, jag vet inte.
Alex: Har du hängt den snett med flit?
Psykologen: Nej, nej. Jag har väl kommit åt den på något sätt.
Alex: Det är en ful jävla tavla.
Psykologen: Tycker du?

(Tystnad)

Psykologen: Vad får dig att säga så?
Alex: Den är ful. Det är ju bara...kludd.
Psykologen: Säger den dig något?
Alex: Nej.

(Tystnad)

Alex: Är det ett barn som målat den?
Psykologen: Jag vet inte. Nej, det tror jag inte.
Alex: Det skulle det kunna ha varit. Eller nån i Köping-serien.
Psykologen: Jag köpte den på en auktion.
Alex: Du tänkte: "Den ser konstig ut. Nu får de nåt att klura på, patient-asen.
Psykologen: Ha ha. Nej, nej.

(Tystnad)

Psykologen: Vi brukar inte tala om "patienter" i vår bransch.
Alex: Okej. Vad säger man då? Kunder?
Psykologen: Nej. Vi brukar inte sätta titlar över huvud taget.
Alex: Okej.

Kunde inte sluta skratta.. Men det ar kanske bara min humor det, haha.

1 kommentarer

ANONYM

29 Jul 2008 14:34

´De e bara din humor :)

te extraño amor.. tänkte på gången du berättade i telefon att du skulle flytta till argentina härmomdan när jag var så packad , fick tårar från ingenstans, hehe, vill bara att du ska veta att jag inte har glömt dig, y nunca voy

Kommentera

Publiceras ej