Rally Dakar 2011

0kommentarer

Mayday, mayday! Finns inga Glee avsnitt kvar att kolla på, dystert! Får helt enkelt ta och vänta tills den 6:e februari, då den har 'air date'. På tal om någonting helt annat, min mamsi och jag gick och kollade på Rally Dakar som påbörjade igår. Den enda anledningen till varför det intresserade mig var svenskan Annie Seel (som vann Dakarrallyt i fjol, damklassen MC). Hur coolt är inte det? Hon är liksom 42 år och kvinnan ska köra non-stop under 16 dagar förutom typ en dag då dom vilar helt och hållet typ, kommer inte ihåg hur det där gick till riktigt haha men hela sträckan är cirka 11.000 km, fram och tillbaka. Dom startar i Argentina, Buenos Aires till Chile och sedan hela vägen tillbaka till Buenos Aires. Såg tyvärr inte henne men däremot fick jag en liten glimt utav två andra svenskar, Bodinger och Berglund + en massa andra motorcyklister från alla världens hörn. Otroligt mäktiga bilar, motorcyklar, fyrhjulingar, etc fick man se iallafall. Nog pratat om det.

Imorgon åker babe och jag till Mar del Plata!
Sol och bad, here we come!






Kommentera

Publiceras ej